Klaar voor vertrek........ - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Judith Keuss - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek........ - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Judith Keuss - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek........

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

05 Januari 2007 | Nederland, Amsterdam

Lieve familie en vrienden,

Dinsdag is het zover, eindelijk zal ik in het vliegtuig stappen. Zaterdag gezellig het laatste feest vieren. Vorig weekend hebben we Oud en Nieuw gevierd in Zeeland met de hele familie van Nel. Het was zeer geslaagd, we hebben genoten vooral van de wandelingen langs het strand, het maffiaspel en het vuurwerk dat Jaap had meegenomen en afstak samen met Rob!!!

De afgelopen tijd heb ik enorm veel gedaan. Ik heb mijn inentingen gehad, verklaring van goed gedrag gekregen; wat heb ik mij toch goed gedragen al die jaren, dat kunnen niet veel mensen zeggen volgens de baliemedewerker van de gemeente Amsterdam en mijn gezondheidsverklaring van de huisarts opgehaald, ik ben nu officieel gezond verklaard.
De reisverzekering is rond, klamboe en malariapillen gekocht dank je wel Paul, heel handig ouders die niet meer werken en van alles voor je kunnen regelen zoals de verzekering en geld terugkrijgen van de belastingdienst.

Ze zeggen dat Nederlanders gierig zijn. Ik merk er weinig van, in Aalsmeer heb ik van de Bruna en de Readshop enorm veel spullen gekregen om mee te nemen naar de school in Suriname. Dit pakket heb ik voor Kerst opgestuurd en komt pas in de derde week van januari aan. Tja een boot doet er langer over dan een vliegtuig.

Om in een Surinaamse sfeer te komen ben ik op 2 december uit eten gegaan met de groep studenten waarmee ik samen ga wonen in Paramaribo, ik wens ze heel veel succes met mij. Rob heeft er al leuke ervaringen mee gehad met mij als huisgenoot......
Het was een gezellige avond, met heerlijke Roti en daarna wat drinken in een kroegje in de Pijp.

Ik heb contact gehad met de stageschool. Dit was erg leuk, de directrice was heel enthousiast. Ze was met zwangerschapsverlof dus ik krijg in Suriname bericht in welke klas ik kom te staan. Daarnaast had ik al veel mailcontact met Karin Blufpand, zij is lid van een Christelijk bestuur van scholen in Paramaribo.

Veel succes allemaal met overwinteren ik kan eindelijk mijn zomerkleren weer aantrekken en genieten van de zon. Ik hoop wel voor jullie dat er weer eens geschaatst kan worden, kunnen jullie tenminste genieten van de kou!

Tan bun,
Judith

  • 05 Januari 2007 - 10:38

    Marloes:

    HOERAAAA
    Nog maar 96 uur!! :D

  • 05 Januari 2007 - 10:47

    Lotje:

    aaaaaaaaaaaaaaaaaah
    echt super leuk voor jullie om dit allemaal te mogen meemaken!
    Ik zal je zeker volgen op je site...

    Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor ;)

    Heel veel plezier nog deze laatste dagen...

    dikke kus Lot

  • 05 Januari 2007 - 15:11

    Anna:

    Eindelijk, de tijd is aangekomen dat je mag LIO-lopen. Zeker wel stoer dat je dit niet gewoon in Nederland doet, maar (lekker) ver weg.
    Pffff... man o man, wat ben ik jaloers.
    Dikke succes gewenst en heel veel good luck!

    Dikkke smakkert van Anna de ouwe en nieuwe buurtmeid!

    Ps. leuk ook trouwens dat je zo een site hebt. Zo kan je ons gemakkelijk op de hoogte houden!

  • 06 Januari 2007 - 09:53

    Lotte:

    Whaa nog maar 3 dagen. Ben je al zenuwachtig?

    Denk je van ons af zijn, volgen wij jou al vrij snel. Nog maar 52 dagen;)

    Heel veel plezier en geniet ervan.

    Kus

  • 08 Januari 2007 - 15:17

    ROB:

    HEY SCHOONHEID,
    SNIK NOG MAAR EEN PAAR UURTJES, IK DURF NIET MEER NAAR DIE TIKKENDE KLOK TE KIJKEN, IK ZAL JE HEEL ERG MISSEN SCHOONHEID, DE TRANEN BEGINNEN NU AL TE ROLLEN...IK KAN JE IN IEDER GEVAL IN DE GATEN HOUDEN MET GOOGLE-EARTH GRAPJE HOOR...
    VEEL LIEFS JE WEDERHELFJE

  • 09 Januari 2007 - 14:36

    Wederhelfje.....:

    hey schoonheid,
    pfffff, ik heb elke 747 proberen te volgen maar helaas ging iets te snel voor mij, ik hoop dat je een goede vlucht heb gehad, nog maar een paar nachtjes voor mij en dan vlieg ik jou achter na....IK HOU VAN JOU
    GR. WEDERHELFE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Lieve luitjes, In Januari ga ik 4 maanden stage lopen in Suriname, waarvan 13 weken op een school in Paramaribo en twee weken op een school in het binnenland. Daar tussen heb ik 2,5 week vakantie om het land te verkennen. het zou leuk zijn als jullie af en toe een berichtje achter laten. Veel liefs, Judith

Actief sinds 05 Sept. 2006
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 29438

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 01 Juli 2016

Lesgeven op Sint Maarten

09 Januari 2007 - 09 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: